Jóga Radosti - Ananda Jóga

Ananda přístup ke cvičení jógy je cvičení založené Svámi Krijánandou, jenž byl žákem Paramahansy Jógánandy. Ananda jóga do cvičení zapojuje dech, afirmace a koncentraci, přičemž pracuje především s energiemi, jež se během cvičení uvolňují.

Nejdříve vědomě vnímáme tělo, svaly a pak se postupně koncentrujeme na proud energie - prány uvnitř těla během cvičených poloh a i v krátkých pauzách po skončení polohy. V těchto krátkých minimeditacích vnitřně nasloucháme, obracíme pozornost na uvolněnou energii a usměrňujeme ji k páteři a pak nahoru do bodu mezi obočím.

Ananda jóga používá afirmace ke každé jógové pozici, které odpovídá mentální vlastnost nebo stav vědomí, když pozici zaujmeme.

Všechno může počkat, jen hledání Boha ne.

Paramahansa Jógánanda

 

Slovo Jóga pochází ze sanskrtu a znamená Jednotu, propojení, spojení, harmonii, rovnováhu. Harmonii individuálního s univerzálním. Jóga je mnohem víc než soubor cvičení, více než filozofie, než věda, než náboženství, neboť se považuje za univerzální Božskou vědu. Zabývá se skutečností, Pravdou, poznáním sebe sama, obrací pozornost dovnitř nás samých. Učí nás ovládnout pulzující princip mysli, zastavit pohyby v mysli. Jedině tím, je možné proniknout pod mentální vrstvy, kde lze zahlédnout božskou podstatu každého z nás.

ÓM, veď nás:

Z neskutečnosti ke skutečnosti

Z temnoty ke světlu

Ze smrtelnosti k nesmrtelnosti

Jóga pro začátečníky

Do hodin pro začátečníky zařazuji jednoduché uvolňující pozice spojené s dechem a jednoduché sestavy. Hodně se věnujeme plnému jógovému dechu a k tomu spojeným mudrám rukou. Ásány cvičíme s kratší výdrží, které zvládne každý začátečník. Učíme se relaxovat a celé tělo vědomě uvolňovat, zároveň zařazuji krátké meditace a soustředění na jeden bod. Součástí hodiny je zpívání ÓM.

 

Jóga pro mírně pokročilé

Začínáme uvolňujícími cviky, které pak přechází v sestavy a ásány s delší výdrží. Používáme afirmace a vedeme energii vzhůru. Učíme se mudry, ruzné typy dechu, bandhy, vše v plném uvědomění. Na závěr zařazuji relaxaci nebo meditaci a také zpívání ÓM a manter, které čistí naše podvědomí.

Soukromá jóga

Možnost idividuální jógy doma, nebo ve studiu Carpediem.

Individuální soukromé lekce ocení ti, kteří chtějí mít učitele jen pro sebe, nebo z nejrůznějších důvodů nemohou docházet na skupinovou výuku. Lekce je zaměřena na vaše individuální potřeby a požadavky. Vyberu vám speciální cviky určené na vaše potíže, dechové techniky, nebo čistící techniky. Připravím kombinaci cvičení přímo pro Vás. Součástí každé hodiny je relaxace a krátká meditace, zároveň popovídání si o všem co vás trápí, tíží, těší či naplňuje.

 

Jóga pro těhotné

Tento typ cvičení je vhodný pro ženy od 13 týdne těhotenství až do porodu, pokud dovolí lékař. Jóga pro těhotné přináší ženám uvolnění, relaxaci, kondici a rovnováhu. Není to jóga o výkonech, ale o sebepoznání, o schopnosti se vnímat a vědět tady a teď, co se se mnou a miminkem děje. Dobrý tělesný stav a schopnost vnímání signálů svého těla jsou důležité při samotném porodu. Během porodu jde právě o to, umět se soustředit a uvolnit. Důležitý je pocit, že děláme něco krásného nejen pro sebe, ale i pro miminko.

Jóga pro děti

Jóga pro děti je především hravé cvičení, které dětem přináší radost z pohybu, sebevědomí a rozvoj fantazie. Učí se respektu k sobě i  svému okolí v nesoutěživém prostředí. Přináší harmonii, živé děti zklidní a málo aktivní povzbudí k činnosti. Celkově zvýší odolnost organismu a napraví špatné držení těla. Do hodin zapojuji hraní na hudební nástroje se zpěvem manter, kreslení mandal, koncentrace a  krátké meditace. Děti jsou to nejcennější co máme, proto se jim snažíme dát to nejlepší a jóga mezi to nejlepší určitě patří.